Denna nyhet är mer än 3 år gammal

27 mars, 2012

Pressmeddelande 27 mars 2012

Riksdagsledamoten Hans Wallmark, Ängelholm, kommer att vara med i den arbetsgrupp som ska ta fram Moderaternas nya handlingsprogram.

Hans Wallmark sitter i Moderaternas partistyrelse och är riksdagsledamot sedan 2006. Åtta personer under ledning av Martin Andreasson, regionråd i Västra Götaland, ska ta fram det nya handlingsprogrammet. Hans Wallmark är den enda från Sydsverige.

– Det är ett stort förtroende att få arbeta med Moderaternas och Sveriges framtid. Att titta längre fram i tiden är oerhört viktigt för landets utveckling och jag ser fram emot den utmaningen. Handlingsprogrammet kommer på många sätt att vara centralt för Moderaternas väljare, medlemmar och medarbetare efter partistämman 2013 och under nästa mandatperiod.

Handlingsprogrammet ska klargöra vilka de viktigaste prioriteringarna är i Moderaternas fortsatta arbete för att göra hela Sverige ännu bättre och hur vägen dit ska se ut. Handlingsprogrammet utgör tillsammans med idéprogrammet Moderaternas partiprogram.

Arbetsgruppen leds av Martin Andreasson, regionråd i Västra Götaland och ledamot av partistyrelsen. Vice ordföranden är riksdagsledamoten Tomas Tobé från Gävle och Anna Wiklund, kommunstyrelsens ordförande i Enköping.

Till programgruppen adjungeras de fem ordförande i de fem centrala arbetsgrupper moderaterna tillsatt kring olika sakområden: Sofia Arkelsten, Beatrice Ask, Anders Borg, Margareta Pålsson och Filippa Reinfeldt.

Hans Wallmark, riksdagsledamot, 070-695 41 00

Ta ställning och dela artikeln